Rondreis Australië - Reisverslag uit Darwin, Australië van Dia Jacobs - WaarBenJij.nu Rondreis Australië - Reisverslag uit Darwin, Australië van Dia Jacobs - WaarBenJij.nu

Rondreis Australië

Blijf op de hoogte en volg Dia

06 November 2019 | Australië, Darwin

Ik was gisteren begonnen met een nieuw verslag maar internet verbinding deed het niet dus kon ik het niet versturen. Wel opgeslagen maar verdwenen, helaas. De vlucht van Alice Spring naar Darwin ging vlot, de bus stond al klaar om ons naar het hotel te brengen. 's middags een korte wandeling gemaakt. Het is híer tropisch warm met een luchtvochtigheid van 60% en ruim33 graden. Dat was wel even wennen. 's avonds uit eten geweestmet de groep aan de haven. Erg druk maar gezellig. We waren allemaal moe en zijn met een taxi naar het hotel vertrokken. De volgende dag kennis gemaakt met onze nieuwe chauffeur. Een blije Harry figuur lang haar en een vlasbaardje en ook nog eens moeilijk te verstaan, maar erg aardig! Die zelfde dag hadden we weer een stevige hike op het programma staan in het Kakadu national park bekend om zijn mooie rotstekeningen en ecosystemen. Ik was niet van plan om helemaal naar boven te klimmen maar hij haalde me over want het uitzicht zou spectaculair zijn,dus arm in arm wij naar boven en inderdaad het was prachtig. We werden beste maatjes en de zelfde dag wilde hij met me trouwen (grapje) maar ik moest het voor woensdag laten weten, nou dat vond ik een beetje te kort dag en zag toch maar van een komend huwelijk af. Hij was niet erg teleurgesteld ha, ha. Na verschillende stops brachten we de nacht door in cabins er was een mooi zwembad waar iedereen

Natuurlijk na die hitte lekker gebruik van maakte. De volgende dag dinsdag een prachtige tocht naar Pine Kreek, waar we een boottocht door een moerasgebied maakten, veel krokodillen, watervogels en prachtige vegetatie .'s middags een bezoek aan de Edith watervallen . We hadden onze badpakken mee genomen en gezwommen bij Edith falls.

Woensdag werd de terugreis naar Darwin weer ingezet maar 's morgens hadden we nog een prachtige boottocht door Nitmiluk, gigantische rotsformaties, door de lage waterstand moesten we 3x van boot wisselen. Het was bloed heet maar prachtig . Inmiddels zijn we weer gearriveerd in Darwin waar we morgen laat in de middag vertrekken naar Cairns onze laatste stop. Maar er staat nog het een en ander op het programma. In een appart bericht zal ik proberen wat meer foto's te sturen maar het uploaden is een beetje een probleem.

• 06 November 2019 - 14:17

Nico En Karin:

Zo grappig Dia dat je nu op die plaatsen komt waar wij ook zijn geweest. Kakadu helaas niet, maar wel Nitmiluk en the Ediith Falls. Daar hebben we nog heerlijk gezwommen. Is een toegestane zwemplek maar toen we eruit kwamen stond er wel een bord dat er ook krokodillen zaten !! We hebben ons iets sneller omgekleed dan normaal..haha.
    Jammer dat je niet bent ingegaan op dat huwelijksaanzoek. We hebben wel zin in een feestje.
    Veel plezier nog en op naar het laatste stuk. Ga je nog een plons maken bij het Great Barrier Reef ?

• 06 November 2019 - 19:28

Ineke Swaneveld:

Je maakt wel weer een heel bijzondere reis. Een warm en zeer vochtig klimaat. Ben je al in een boekwinkel geweest? Alle niet hardcover boeken staan helemaal bol. Grappig gezicht.

• 07 November 2019 - 10:26

Abel Vlieger:

Je hebt ongeveer een week nodig om bij te komen! hahaha... altijd leuk om te weten dat je nog goed in de markt ligt. Lekker genieten en lekker klimmen. Ik weet dat je er goed in bent. En als het niet meer gaat denk je gewoon weer terug aan Trinidad en gaat alles vanzelf! lol.

• 09 November 2019 - 23:53

Nel:

Beautiful pictures !!

• 12 November 2019 - 11:43

Jeanet:

Wat is het toch een geweldig avontuur Dia. Als ik je verhalen zo lees en je foto's zie, dan komt mijn Australie-Nieuw Zeeland reis in 2003 weer helemaal terug tot in al mijn zintuigen. Joy of live, joy of nature, joy of freedom. Knuffel weer.