Rondreis Australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Dia Jacobs - WaarBenJij.nu Rondreis Australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Dia Jacobs - WaarBenJij.nu

Rondreis Australië

Blijf op de hoogte en volg Dia

01 November 2019 | Australië, Alice Springs

Eeindelijk heb ik weer de gelegenheid om een verslag van de reis te plaatsen. De reden was dat ik een tijd geen Internet had. Maar nu toch het vervolg van mijn avontuur. Na ons vertrek uit Adelaide om 06.30 met een nieuwe chaufeuse een stoere meid van 29jaar, die van aanpakken weet! We hebben heel wat kilometers voor de boeg, maar Meg rijdt per dag zo,n 350 km. Met 2 vingers in de neus. De temperatuur wordt steeds heter en het landschap kaler en dor. We rijden km via 1 snelweg díe in totaal 5000 km. Lang is maar wij rijden hem voor ongeveer de helft. De aankomst is in Vlinders Rangers na diverse stops. We bezoeken het national park waar ons een flinke wandeling te wachten, stond. Onze overnachtingen was in Quorn. De accommodatie was zeer pover. De meesten van de groep sliepen op eenslaapzaal met zijn 8 ten.ik met nog 2 anderen zouden daar ook moeten slapen maar gelukkig zag onze reisbegeleider op tijd het licht en kregen we toch een eenpersoonskamer .Vertrek uit Quorn om 04.45 ,ja,ja het zijn korte nachten en lange dagen. De reden is de hoge temperaturen van rond de 35 graden. Veel drinken is dan ook het motto zo,n 3 liter per dag. Na een lange rit kwamen we aan in Cooper Pedy een van de heetste steden van Australië. In de zomer kan het hier gemakkelijk rond de 45 graden worden. 80% van de huizen zijn onder de grond gebouwd en de rest zoals winkels en openbare gelegenheden voor 20 %.Cooper Pedy staat bekend om zijn opaalmijnen. En ook ik kon de verleiding niet weerstaan en heb een mooi setje gekocht.we sliepen inderdaad ook in een oude mijn waar nissen waren uitgehakt voor slaap accommodatie. 4 bedden per nis met een gordijntje ervoor. Het was er in ieder geval lekker koel. We hebben er uitgebreid rondgekeken en ,s avonds bij mee plaatselijke pizzeria met de hele groep gegeten. Vertrek uit Cooper Pedy om 05.00 richting Kings Canyon. een prachtig national park waar een stevige hike op het programma stond. Ik zag de bui al hangen stijl, klimmen en klauteren niets voor mij.samen met nog een vrouwtje hielden we het voor gezien. Er was een alternatief voor een wat simpeler wandeling en dat was goed te doen.De volgende dag weer om05.00 vertrek richting Uluru (ayers rock) , een van de redenen waarom ik deze reis wilde maken. Het mis de grootste monoliet op aarde.Heel,indrukwekkend. Dit keer sliepen we in tenten.niet mijn ding, ze waren haveloos in eerste instantie geen licht, bloedheet later kregen we een ventilator. Weinig verlichting op het terrein, met douches en toiletten op 50m afstand. Leuk als je er, s nachts uit moet. We bleven hier 2 nachten. Het was afzien. Overdag stond er weer een wandeling op het programma, verplicht 3,l water mee nemen. Ik ben niet, mee gegaan uiteindelijk, had ik toch ook vakantie! Wel s,middags een mooie helikopter vlucht gemaakt rondom de rots. S,avonds zijn we nog nabij Uluru naar een lichtshow geweest een prachtig schouwspel met zo,n 100.000 gekleurde ledlampjes. Indrukwekkend om mee te maken. Vanmorgen weer om 07.00 vertrokken richting Alice Springs waar we rond 16.00 aankwamen en gelukkig een mooi hotel. Eerst maar eens bijgekomen van alle,vermoeienissen, lekker gedoucht en met een deel van de groep hier uitgebreid gegeten. Voor mij was dat krokodil, ach weer eens wat anders. Morgen brengen we een bezoek aan de flying docters niet van de bekende tv series maar de echte! Daarover morgen meer. Op,de foto's krijgen jullie een indruk van het landschap, hier in de outback en de drukte op de wegen. Niet bepaald de A7 in de spits.


  • 01 November 2019 - 15:52

    Gé:

    Kind kind kind, dat is geen vakantie meer, dit is afzien. Je moet maar denken dat je elke dag voor twee kunt tellen als je van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat in de weer bent. Je hebt nog geluk dat slechts een paar weken geleden er een verbod is gekomen om Ayers Rock te beklimmen anders had je dat ook nog voor je kiezen gekregen. Dan maar met de helikopter, voel je je weer even als een luxe paardje. Hier is het sinds vandaag echt herfst met grauwe luchten, koude oostenwind en de hele dag miezeren, het regent niet maar je wordt wel nat.
    Veel plezier en tot de volgende keer.

  • 01 November 2019 - 16:17

    Nico:

    Wat fantastisch die trip, zeker naar Uluru. Staat ook op onze wensenlijst, maar dat slapen in een tentje sla ik even over :--)
    Veel plezier.

  • 01 November 2019 - 16:17

    Nico:

    Wat fantastisch die trip, zeker naar Uluru. Staat ook op onze wensenlijst, maar dat slapen in een tentje sla ik even over :--)
    Veel plezier.

  • 01 November 2019 - 18:21

    Diane:

    Poe poe. Pittig reisje. Maar wel mooi!! Toch weer in de pocket!!

  • 12 November 2019 - 11:25

    Jeanet:

    Hee lieve Dia, ik loop wat achter, maar ik heb het weer opgepakt. Wat een avontuurlijke reis. Luxe is het zeker niet altijd, maar daar had je toch wel op geanticipeerd hoop ik? Ik vind het toch al geweldig wat je allemaal zo onderneemt. Top. En hoe smaakt krokodil? Geniet nog met volle teugen, ik ga nu naar je recentere verslag, als die er is...... Liefs en dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dia

mijn hobbies ziijn reizen fotograferen en genieten van het leven.

Actief sinds 02 Aug. 2019
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 3209

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2019 - 17 November 2019

Rondreis Australië

Landen bezocht: